Loģistikas darbinieka specialitātes izglītojamie apgūst specializētas zināšanas jūras konteinerpārvadājumos

Šī gada 2. novembrī notika tiešsaistes seminārs ar starptautiskā loģistikas uzņēmuma “Mediterranean Shipping Company” Lavijas filiāles pārstāvjiem. Seminārs tika organizēts programmas “Loģistikas darbinieks” mācību grupām (LD-11, LD-21), kā arī audzēkņiem no Daugavpils Tehnoloģiju vidusskolas – liceja. Pasākumā laikā ar savu pieredzi dalījas Rodions Širajevs, MSC Latvijas filiāles direktors, un Olga Dzilina, Komunikācijas departamenta vadītāja.Semināru organizēja pedagogs karjeras konsultants Sergejs Bogatkevičs un Dmitrijs Sirotko, transporta un loģistikas NMA vadītājs. Kopumā pasākumā piedalījās vairāk nekā 20 tehnikuma izglītojamie un mācībspēki no Daugavpils Tehnoloģiju vidusskolas – liceja.

„Mediterranean Shipping Company” ir privāta kuģniecības kompānija, kas atrodas Ženēvā (Šveice) un ieņem pirmo vietu pēc konteinerkuģu tilpuma, apsteidzot savu lielāko konkurentu A.P. Moller-Maersk. 2023. gada septembrī MSC rīcībā bija 706 kuģi, bet pārvadāto kravu apjoms veidoja 5,326 miljonus 20 pēdu ekvivalentu. MSC ir viena no pasaules vadošajām konteineru pārvadājumu līnijām, kurai arī pieder apakšuzņēmums “MSC Cruises”. „MSC Cruises” ir lielākā privātā kruīza kompānija pasaulē, kurā strādā aptuveni 23 500 cilvēku visā pasaulē, un no 2017. gada tai ir biroji 45 valstīs, kas savukārt padara to par ceturto lielāko kruīza līniju pasaulē. MSC ir 480 biroji 155 pasaules valstīs, kur nodarbināti vairāk nekā 28 000 darbinieku. MSC kuģniecības līnija šķērso vairāk nekā 200 tirdzniecības maršrutus, apmeklējot vairāk nekā 315 ostas. MSC pārvalda kuģus ar ietilpību līdz 24 346 TEU (MSC Irina), ieskaitot (no 2019. gada) divus lielākos konteineru kuģus pasaulē – MSC Gülsün un MSC Tessa.

Pasākuma mērķis bija izzināt jūras konteinerpārvadājumu specifiku, kā arī sniegt izglītojamajiem priekšstatu par darba un izaugsmes iespējām, pabeidzot izglītības iestādi.

Pasākuma gaitā izglītojamie uzzināja par konteinerpārvadājumu attīstību, profesijas realitāti, stūrakmeņiem un aktualitāti mūsdienās, kā arī uzdeva specializētus jautājumus par to, kādā virzienā attīstīsies jūras konteinerpārvadājumi un kādas tehnoloģijas tiek izmantotas šajā loģistikas jomā. Divu stundu laikā Rodions Širajevs, Olga Dzilina un Dmitrijs Sirotko dalījās ar savām teorētiskajām zināšanām un praktisko pieredzi muitas, loģistikas un komercdarbības jomās, lai radītu izglītojamajiem adekvātu un skaidru priekšstatu par mūsdienīgām attīstības tendencēm jūras transporta pakalpojumu sektorā. Lai ieinteresētu izglītojamos mācībās un turpmākā darbiekārtošanā starptautiskos uzņēmumos, kā arī sniegtu paplašinātu redzesloku uz konteinervedēju iespējām, Dmitrijs Sirotko iniciēja diskusiju par jūras konteinervedēju attīstības perspektīvām un kuģu būvēšanas tehniskajiem risinājumiem.

Pasākuma laikā izglītojamie guva vērtīgu pieredzi, kontaktējoties ar loģistikas nozares profesionāļiem, kas ir tieši saistīti ar jūras pārvadājumu specifiku. Gūtā pieredze it īpaši noderēs izglītojamajiem priekšmeta „Kravu transportēšanas procesa uzraudzība un datu analīze” eksāmenā un kvalifikācijas eksāmena kārtošanā, kā arī tā ir laba motivācija izglītojamajiem papildināt savas zināšanas un arī turpmāk piedalīties dažādos pasākumos, kas saistīti ar izvēlēto profesiju.

“MSC Irina” – The world’s largest container ship 
“MSC Gulsun” ienākšana Gdaņskas ostas DCT 2019. gada 23. augustā

Informāciju sagatavoja Dmitrijs Sirotko, transporta un loģistikas NMA vadītājs