2024.gada 29. novembrī Daugavpils Tehnoloģiju un tūrisma tehnikumā matemātikas skolotāja Diāna Ogorelova un profesionāla moduļa ”Uzņēmuma darbības pamatprocesi” skolotājs Aleksejs Samohvalovs komercdarbinieku grupā MK-11 novadīja sadarbības stundas “Pieprasījums, piedāvājums, tirgus līdzsvars un līnijas vienādojums matemātikā”. Stundās piedalījās arī tehnikuma audzināšanas darba nodaļas vadītājas p.i. Ilona Kokina.
Izglītojamie, izmantojot matemātikas formulas un iegūtās zināšanas par taisnes vienādojumu, mēģināja atrast pieprasījuma un piedāvājuma līknēm vienādojumus un analizēt tirgus cenas, pārdošanas apjomus un pieprasījumu.
Meklējot atbildes uz jautājumiem no grafika, izglītojamie izprata to atšķirības un nianses, tas lika viņiem aizdomāties par pareizo risināšanas metodi. Strādājot ar darba lapām, katrs izglītojamais izvērtēja savas zināšanas gan matemātikā, gan uzņēmuma darbības pamatprocesos.
Izglītojamie no sadarbības stundām ieguva ne tikai zināšanas abos priekšmetos, tagad viņi droši var pateikt, ka matemātika nav sarežģītākais priekšmets, kā par to domāja iepriekš. Lietpratības attīstīšana saistīta ar mācīšanos iedziļinoties – procesu, kura laikā skolēns attīsta spēju vispārināt, pārnest jaunās zināšanas un prasmes uz nezināmām situācijām (arī reālās dzīves situācijām). Īstenojot sadarbības stundās metodisko pieeju, kas rosina mācīties iedziļinoties, skolotāji dod iespēju skolēnam izmantot un attīstīt augstākā līmeņa domāšanas prasmes (analizēt, sintezēt, izvērtēt, risināt problēmas), attīsta skolēnu pašvadītas mācīšanās prasmes, lai skolēnam veidotos patiesa izpratne par apgūto saturu un viņš prastu risināt kompleksus uzdevumus jaunās situācijās un kontekstos.
Informāciju sagatavoja skolotāji: Diāna Ogorelova un Aleksejs Samohvalovs