Loģistikas darbinieka specialitātes izglītojamie piedalās specializētā seminārā “Robotizēto procesu automatizācija jūras konteinerpārvadājumos”

Šī gada 19. februārī notika tiešsaistes seminārs ar starptautiskā loģistikas uzņēmuma “Mediterranean Shipping Company” Latvijas filiāles pārstāvjiem. Seminārs tika organizēts LD-21 (“Loģistikas darbinieks”) grupas izglītojamajiem profesionālā moduļa “Kravu apstrāde” ietvaros. Pasākumā laikā ar savu pieredzi dalījas Jeļena Začeste, MSC Latvijas filiāles IT projektu menedžere. Semināru organizēja pedagogs karjeras konsultants Sergejs Bogatkevičs un Dmitrijs Sirotko, transporta un loģistikas NMA vadītājs. Kopumā pasākumā piedalījās vairāk nekā 20 tehnikuma izglītojamo.

„Mediterranean Shipping Company” ir privāta kuģniecības kompānija, kas atrodas Ženēvā (Šveice) un ieņem pirmo vietu pēc konteinerkuģu tilpuma, apsteidzot savu lielāko konkurentu A.P. Moller-Maersk. 2023. gada septembrī MSC rīcībā bija 706 kuģi, bet pārvadāto kravu apjoms veidoja 5,326 miljonus 20 pēdu ekvivalentu. MSC ir viena no pasaules vadošajām konteineru pārvadājumu līnijām, kurai arī pieder apakšuzņēmums “MSC Cruises”. „MSC Cruises” ir lielākā privātā kruīza kompānija pasaulē, kurā strādā aptuveni 23 500 cilvēku visā pasaulē, un kopš 2017. gada tai ir biroji 45 valstīs, kas savukārt padara to par ceturto lielāko kruīza līniju pasaulē. MSC ir 480 biroji 155 pasaules valstīs, kur nodarbināti vairāk nekā 28 000 darbinieku. MSC kuģniecības līnija šķērso vairāk nekā 200 tirdzniecības maršrutus, apmeklējot vairāk nekā 315 ostas. MSC pārvalda kuģus ar ietilpību līdz 24 346 TEU (MSC Irina), ieskaitot (kopš 2019. gada) divus lielākos konteineru kuģus pasaulē – MSC Gülsün un MSC Tessa.

Pasākuma mērķis bija izzināt robotizēto procesu automatizācijas (RPA) daudzveidību jūras konteinerpārvadājumos, kā arī sniegt izglītojamajiem priekšstatu par darba un izaugsmes iespējām, pabeidzot izglītības iestādi.

Pasākuma gaitā izglītojamie uzzināja par konteinerpārvadājumu attīstību, profesijas realitāti, stūrakmeņiem un aktualitāti mūsdienās, kā arī uzdeva jautājumus par to, kādā virzienā attīstīsies jūras konteinerpārvadājumi sakarā ar MI attīstību un kādas robotizēto procesu automatizācijas tehnoloģijas tiek izmantotas šajā loģistikas jomā.

2 stundu garumā Jeļena Začeste dalījas ar savu pieredzi robotizēto procesu automatizācijā (RPA), detalizēti apskatot tādus jautājumus kā:
• Dažādu procesu daudzveidība RPA;
• RPA procesu analīze;
• RPA dzīves piegādes cikls;
• RPA praktiskie piemēri MSC darbībā (konteineru izsekošana atskaitēs, teleksa procedūras izlaišana, ienākošo rēķinu apstrāde, automatiska e-pasta “Tukša konteinera izlaišana” nosūtīšana klientiem);
• tirgus līderu raksturojums RPA jomā;
• botu tipi RPA.

Dmitrijs Sirotko iniciēja diskusiju par atsevišķu tirgū piedāvāto RPA produktu (SAP, Salesforce) konkurētspēju un lietošanas specifiku, daloties ar savu pieredzi šādu produktu pielietojumā, kā arī RPA produktu integrēšanas problēmjautājumiem un neveiksmēm atsevišķos pasaules tirgos un situācijās.

Pasākuma laikā izglītojamie guva vērtīgu pieredzi, kontaktējoties ar loģistikas speciālistu, kas tieši saistīts ar RPA lietojumu jūras konteinerpārvadājumos. Gūtā pieredze izglītojamajiem jo īpaši noderēs priekšmeta „Kravu apstrāde” eksāmenā un kvalifikācijas eksāmena kārtošanā, kā arī tā ir laba motivācija izglītojamajiem papildināt savas zināšanas, sekot jaunākajai praksei MI un RPA jomās, kā arī turpmāk piedalīties dažādos pasākumos, kas saistīti ar izvēlēto profesiju.

Informāciju sagatavoja Dmitrijs Sirotko, transporta un loģistikas NMA vadītājs 

RPA In 5 Minutes | What Is RPA – Robotic Process Automation?