

20.martā K/V-21 un EM-31 grupu izglītojamie kopā ar grupu audzinātājiem un projektu koordinatori Valentīnu Zinovjevu devās uz Rīgu, lai piedalītos programmas “Latvijas skolas soma” piedāvātajā muzejpedagoģiskajā nodarbībā “Iluzionisma teātris un muzejs “Mystero””.
Jau no tāluma izglītojamie pamanīja koši sarkanu ēku ar uzrakstu “Mystero”! Tāpēc vēl interesantāk bija nokļūt iekšā pašā teātrī. Ieejot iekšā, visiem kļuva skaidrs, ka esam nokļuvuši brīnumu pasaulē, kur valda maģija un burvestības. Katrā telpā ir izvietoti burvju triku atribūti, ierīces.
Teātra un muzeja īpašnieki – Dace un Enriko Pecolli – laipni sagaidīja izglītojamos un aicināja ērti iekārtoties krēslos. Tā kā tur viss ir neparasts, arī krēslu atzveltnes ir uztaisītas kā dažādu šķiru kārtis. Dace pastāstīja par ēkas vēsturi, kas kādreiz kalpoja cilvēkiem kā kinoteātris, par teātra un muzeja tapšanas posmiem, par savu unikālo oriģinālo plakātu kolekciju, par iluzionistu profesijas noslēpumiem. Tad aicināja doties ekskursijā pa daudzajām istabām, kur slēpjas maģija.
Izglītojamie tika sadalīti trīs apakšgrupās, lai katram būtu iespēja vairāk uzzināt un sīkāk ieraudzīt notiekošo. Dace “Mistērijas istabā” stāstīja par maģiju, spokiem, gariem un nodemonstrēja spoka, ko sauc par Mariju, darbību.
Inese aizveda uz mākslinieka Hudīni telpu, kur pastāstīja par viņa ievērojamajiem trikiem. Izglītojamie uzzināja arī par dažādu valstu burvju kastēm, ko izmantoja iluzionisti. Pēc tam izglītojamajiem bija iespēja mēģināt atslēgt burvju slēdzenes – un dažiem tas arī izdevās!
Savukārt Enriko pastāstīja par vizuālajām ilūzijām un nodemonstrēja tās, parādīja arī visslavenāko triku iekārtas, ko izglītojamajiem bija ļauts izmēģināt. Tādējādi mēs ieraudzījām K/V-21 grupas meitenes bez ķermeņa un ar atdalītām kājām…
Muzejpedagoģiskā nodarbība brīnumainā kārtā paskrēja nemanāmi un bija laiks to beigt. Bet pirms tam Dace, Inese un Enriko izdalīja burvju cepures un kopā ar tehnikuma izglītojamajiem uztaisīja fotogrāfijas.
Programmas “Latvijas skolas soma” pasākumi tiek organizēti, lai veicinātu izglītojamo izpratni par vērtībām un tikumiem, bagātinātu izglītojamo kultūrvēsturisko pieredzi, sniedzot informāciju par Latvijas kultūras vērtībām, krājumiem un kultūras laikmetīgajām izpausmēm.
Informāciju sagatavoja projektu koordinatore Valentīna Zinovjeva