
Šī publikācija ir iepriekšējā gada raksta turpinājums, kurā ir iespēja iepazīt mūsu tehnikuma dzelzceļa izglītības bagātāko vēsturi, absolventus, kuri joprojām strādā LDZ (https://www.dttt.lv/2024/08/05/iepazistieties-musu-absolventi-dzelzcelnieki/).
Pagājušā gada raksts bija veltīts programmu ”Dzelzceļa pakalpojumi. Dzelzceļa transporta automātikas, telemehānikas un sakaru tehniķis” un ”Dzelzceļa transports. Lokomotīvju saimniecības tehniķis” absolventiem, abas programmas ir pieteiktas nākamajam mācību gadam. Cerams, šie stāsti par dzelzceļa specialitāšu absolventiem veicinās cieņu pret dzelzceļnieka profesijai uzticīgiem cilvēkiem, neraugoties uz ārējām kataklizmām.
Iepazīsimies ar absolventiem – transporta vagonu tehniķiem. Vagonu saimniecības specialitātes īstenošana tika uzsākta 1964. gadā, savukārt 1968. gadā bija pirmais šīs grupas izlaidums. 1971. gadā šo specialitāti ieguva Sergejs Minčonoks, kurš pēc LDzTII (Ļeņingradas Dzelzceļa transporta inženieru institūta) absolvēšanas pusgadu strādāja mūsu pilsētas vagonu depo, bet pēc tam tehnikumā vagonu nodaļā bija pasniedzējs vairāk nekā 40 gadus. Diemžēl Andreja Ņikulina, Arvida Galvana, Vasiliska Stepanova, Anatolija Kolomeičuka, Sergeja Minčonka vairs nav kopā ar mums. Taču viņus atceramies ar sirsnību un cieņu.
Pēc LDzTII absolvēšanas no 1985. līdz 2020. gadam vagonu nodaļu vadīja Valerijs Šakels, arī mūsu absolvents. Absolventu pateicības vārdi tika teikti Teodoram Bitiņam, Genriham Plečkenam, Antonam Leikumam, Antoņinai Minčonokai un Valerijam Šakelam, kurš turpina strādāt tehnikumā.
Vagonu saimniecības speciālistu lielākā daļa veiksmīgi strādā pilsētā SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”. Tie ir 1987. gada absolventi: inženierprocesu nodrošinājuma nodaļas vadītājs Valerijs Krukovskis, arī absolvējis LDzTII; kalējs Anatolijs Rižakovs, vagonu apskatītājs-remontētājs Jurijs Kulda.
Vagonu remonta centru vada 2000. gada talantīgais absolvents Aleksejs Loss.
Lielākā komanda – 2001. gada absolventi: vecākais inženieris Jurijs Kimbers, kurš pēc tehnikuma absolvēja RTU, paralēli strādāja arī kā pasniedzējs ar mūsu 2014. un 2015. gada izlaiduma audzēkņiem; vilcienu sastādītājs Jurijs Popkovičs, tehnologs Igors Žemčugovs, brigadieris Aleksandrs Zinkevičs, uzskaites operators Jevģenija Krivobokova (Locika), ritošā sastāva atslēdznieks Vitālijs Škels. Jāatzīmē, ka 2001. gada absolvents Pāvels Gavrilovs studējis RTU Dzelzceļa transporta specialitātē, kur arī pasniedz, ieguva tehnisko zinātņu doktora grādu, pašlaik ir asociētais profesors, pētnieks, strādā AS “Pasažieru vilciens” par dzelzceļa meistaru. Daudzi viņa zinātniskie darbi veltīti vagonu saimniecībai.
Riteņpāru un ratiņu meistara vietnieks Vasilijs Ivanovs, 2003. gada absolvents, studējis TSI, strādā SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”; 2023. gadā organizēja tehnikumā grupas tikšanos (https://www.dttt.lv/2023/08/11/musu-izglitiba-ir-musu-dzive-dzelzcela-tradicijas-un-ikdiena/).
Automātisko bremžu pārbaudes ceha meistars Pāvels Lavniks ir 2014. gada absolvents, pēc tehnikuma beigšanas 10 gadus nostrādājis SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”. Diemžēl, viņš vairs nav starp mums, bet mēs viņu nekad neaizmirsīsim.
No 2014. gada kvalifikācijas prakses sākuma līdz 2025. gada aprīļa beigām par vagonu apskatītāju – remontētāju Rēzeknes VTAP (vagonu tehniskās apkopes punkts) cītīgi strādāja Andris Turkins – 2014. gada absolvents. Šobrīd viņš turpina strādāt par rezerves līniju stacijas dežurantu Krustpilī. No 2016. gada līdz pat mūsdienām par vagonu apskatītāju – remontētāju arī Rēzeknes VTAP veiksmīgi strādā Aleksejs Tarasovs – labākais 2014. gada absolvents. Pēc trīs posmu intervijas angļu valodā par dzelzceļa termināļa operatoru firmā “Russell RailRoad Ltd” Skotijā tika pieņemts 2014. gada absolvents Vadims Juzukbajevs. Zīmīgi, ka galveno lomu darba intervijā nospēlēja mūsu tehnikuma diploms specialitātē “Dzelzceļa transports. Transporta vagonu tehniķis”.
Pēdējā šīs specialitātes grupa tika uzņemta 2016. gadā, un 2020. gadā notika pēdējais izlaidums. Jauks stāsts par cilvēkiem, kuri, neraugoties uz nozares grūtībām, ir izturējuši un saglabājuši dziļu cieņu un uzticību Latvijas dzelzceļam, nedrīkst beigties. Un tas ir atkarīgs no mums visiem un katra atsevišķi.
Informāciju sagatavoja pieredzes bagātā pedagoģe Ņina Smuļko